dinsdag 8 maart 2016

Nacht boekje

In roze feestjurk achter onze lichtelijk hysterische kraam. 

De Kunst-Stripbeurs te Utrecht nadert. 19 Maart om precies te zijn. Mijn zusje en ik staan er al een jaar of 3 trouw met onze kraam. Maar die kraam moet ook gevuld worden hè… dus ben ik hard aan de slag met een nieuw boekje...

Zo wilde ik al een tijdje experimenteren met een wat ‘strengere’ versie van mijn stijl. Mijn werk is altijd erg zwierig en los. Ja, leuk, maar ik wil ook eens wat anders. Dus ik had bedacht dat ik illustraties wilde maken die wat strakker en strenger zijn. In Zwart-wit dan ook maar, want dan kan ik niet terugvallen op mijn gebruikelijke losse kleurgebruik. 


Dus ik maak een boekje, en ik ga experimenteren met mijn stijl en het mag een beetje strakker en stijver dan anders. Maar hoe doe ik dat? Zit het er überhaupt in? (dit is 3 keer dezelfde foto nagetekend (die gaandeweg verandert) in een steeds minder losse stijl) 




En schetsen! Illustraties klaar om samengevoegd te worden…





Zodra er meer te zien is van hoe het me lukt, die zogenaamd strakke aanpak, komt er natuurlijk een update!

1 opmerking: