donderdag 6 februari 2014

Plakken in Angouleme


Afgelopen week zat ik in Angouleme op het stripfestival aldaar. Samen met mijn zusje heb ik posters geplakt voor de Nederlandse delegatie. 


In een atelier in het midden van de stad werkten een stuk of 20 tekenaars aan posters die commentaar gaven op de actualiteit of op het festival zelf. Een groot project genaamd La Bede Est Dans La Rue. We hebben zelf ook twee posters getekend, erg leuk!
Die posters werden vervolgens gezeefdrukt door Sjoerd van Ree, in zijn mobiele zeefdruk-werkplaats. En dan verspreidden Eva en ik ze door de stad. We hebben veel gelopen, veel mooie, inspirerende dingen gezien en veel strips ingeslagen. Zie hier een verslag, en foto's, en scans uit mijn dummy. 


(we werden gefilmd door de Franse televisie. Foto gemaakt door Gert Jan pos)


Ruben Steeman was mee als blogger, Je kunt alle updates en avonturen hier teruglezen


Hergé en ik


affiches van Joost Swarte aan de drooglijn in het atelier





 
 
 
 

 




Iedereen kreeg natuurlijk zijn eigen poster mee naar huis. Die van mij hangt al aan de muur!


En de buit van 4 dagen over de grootste stripmarkt van Europa struinen; allemaal leuke inspirerende boekjes en kaarten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten