maandag 5 oktober 2015

#Illustratorlife; 24 hour comic day 2015

Yes! Het was 24-hour comic day. Ik had het in mijn agenda gezet, want een beetje stripmaker doet mee, toch? 


De spullen staan klaar (en mijn lege augurken potten die ik gebruik voor verfwater zien er al-tijd zo goor uit. Niet fotogeniek)


Op zaterdag zat ik er klaar voor. op Artez doen ze een groot 24-evenement in dit weekend, en dat bleek je te kunnen volgen via een livestream. Deed ik, want het leek me leuk om naar anderen te kijken die ècht 24 uur achter elkaar zwoegen, terwijl ik ondertussen nog wat opruimde, rondliep..


en pannenkoeken at.



 Het lastige van 24hour comic day is dat je (of; ik) vaak begint met een random idee. En dan zit je er aan vast. 24 bladzijdes lang. En uiteindelijk heb je hopelijk een soort-van okee verhaal, maar soms ook niet. Daarom had ik er dit jaar een beetje beter over nagedacht van te voren, ik wilde een aantal ideeën die ik al langer had gaan uitwerken.

Dus dat doe je dan.

Maar eerst een meisje dat in een zwembad drijft. Lekker art-house en duister.




Dit. Iets met water en awkward dating-dialoog


kijk ze aan de muur hangen (3 bladzijdes? Goed bezig!) Ik wist totaal niet waar het heen moest met dit verhaal, en dus begon ik ondertussen met een ander verhaal dat ik al langer wilde proberen. Veel tekst. Veel puber-hysterie. Veel ikzelve als awkward vijftienjarige.


Op zaterdagavond lag ik redelijk op schema, maar toen gebeurde er dit;


Eerst dacht ik neen ik ga niet, ik blijf strips tekenen. Maar toen dacht ik ach, misschien ga ik heel eventjes...


Het was heel gezellig, en er was wodka. Of andersom.


Niet erg verantwoordelijk en helemààl niet 24-hour-comic-day waardig, lag ik de volgende dag gaar op bed. En op den duur was ik niet meer gaar, maar lag ik gewoon lekker. En dus bleef ik liggen (en diep nadenken over mijn strips natuurlijk, dat wel). Ik doe nooit een dag niks, laat staan dat ik ooit een dag op bed lig, en dan uitgerekend dit weekend...afijn, ik was wel uitgerust 's avonds.


Uiteindelijk heb ik een bladzijde of 12 getekend in totaal, verdeeld over twee verhalen en ik ga er so wie so eentje nog afmaken. Dat wordt dan weer een boekje. Want dat doe ik dan. En tegen die tijd horen jullie het natuurlijk!

voorproefje;



(en het meisje uit het andere verhaal drijft nog steeds in het zwembad)

















1 opmerking: