vrijdag 12 september 2014

Planten kijken

De laatste tijd teken ik veel dingetjes. 'Dingetjes' als in voorwerpen en objecten, gewoon om te zien hoe ze er uitzien, en hoe verschillend ze zijn. Laatst maakte ik voor het Dagblad van het Noorden deze hobby dingetjes.


Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik op Minerva nooit goed heb leren kijken. Maar het lag niet aan Minerva, het lag aan mij. Ik was afgeleid door mijn klasgenoten/quarterlife crisis/andere dingen. En dus zoek ik tegenwoordig soms omgevingen op waar veel verschillende kleuren/vormen/objecten te zien zijn, om er goed naar te kijken en na te tekenen. Musea, Supermarkten (jaja, dat weten we nou wel) en afgelopen week ook de Botanische Tuin. Vlakbij waar ik woon is een Botanische tuin/ Chinese tuin (Het heet 'de geheime tuin van Ming' en het restaurant heet 'de kreunende draak' Ik glimlach om dat soort namen). En zoals vaak met attracties die vlakbij zijn; ik kom er nooit. Tot nu, want ik was vol goede moed en vastbesloten om uiteenlopende flora en fauna te tekenen en mijn teken-vocabulaire uit te breiden. En ik heb nu een jaarabonnement, dus verwacht ook in de toekomst veel planten en chinese tempels. Binnenkort ga ik weer!





  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten