zaterdag 6 september 2014

De zomer is voorbij...

Long Time no see!
de zomer is alweer voorbij, tijd om het normale leven weer op te pakken!
In de zomer hield ik een andere blog bij, over mijn avonturen in de supermarkt. Die verhalen ga ik denk ik ook hier delen, voor de zekerheid. De verhalen tot nu toe staan op


Ik heb mijn zomer gevuld met allerhande activiteiten. Ik was van plan om minimaal 2 weken niks te tekenen, en lekker ‚vrij’ te nemen. Dat is niet gelukt. Al na 3 dagen werd ik zenuwachtig. Tekenen kan ook gewoon voor de lol, herinnerde ik me. (dat deed ik dan wel gelegen op een steigertje aan het water. In bikini)







We lanceerden deel 4 van de zuster. Dit keer gaat hij (zij?) over Mannen en Vrouwen. In Juni heeft Eva de cover gezeefdrukt, met daarop de titel en allerlei mannetjes en vrouwtjes. Ik ben nogal van het plannen omgooien. Meerdere malen vroeg ik me af of M/V wel een interessant genoeg thema was. En dan bedacht ik me dat de cover al af was en we dus weinig keuze hadden. Einde discussie, eigenlijk wel prettig.



Verder tekende ik aan mijn Daily’s. Korte semi-autobiografische stripjes. Ik word er blij van, het voelt heel natuurlijk. Ooit was ik van plan om exact 3 keer per week een stripje te maken met elke keer hetzelfde aantal plaatjes, en ook ingekleurd in dezelfde techniek. Dat lukt voor geen meter, ik ben te wispelturig om zulke dingen vol te houden. De stripjes komen wel (ongeveer 3 keer per week) maar een en dezelfde techniek…neen. Ik wil steeds nieuwe dingen proberen en ik zoek nog naar de ultieme techniek. Tips zijn welkom!



Aan het einde van de zomer stonden ik en mijn zusje met de Stalinski Selfie Service op Noorderzon. Voor de niet-noorderlingen; Noorderzon is een tiendaags festival waar theater, muziek, kunst, eten en drinken wordt samengebracht en heel groningen propt zich dan in het Noorderplantsoen. Wij zaten embedded in de winkel ‚Stuff ‚n Goods’, een initiatief van Rocket Industries.
We tekenden live portretten en verkochten prints. Het is een aangename afleiding om af en toe eens live iets te doen, niet altijd weggestopt in een studio/atelier. 




En nu is de zomer weer voorbij en begint alles weer (alhoewel ik weinig van de zomer gemerkt heb, de dagen dat het echt warm was bracht ik zuchtend en steunend op bed door. Onderwijl kijkend naar skandinavische series waar het lekker veel regent). 
Ik ga deze blog dit jaar wat persoonlijker maken, denk ik. Meer verhalen over wat ik beleef in mijn post-kunstacademie leven. En deze blog blijft een verzamelplaats voor wat ik verder uitspookt en wat mij opvalt.

Blijf gezellig meelezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten