woensdag 9 september 2015

WOORDEN OP WOENSDAG #4



Ik schetste deze quote een keer of 3, voor ik de uiteindelijke illustratie maakte. En dat komt goed uit, want nu kan ik er eentje boven mijn bed hangen, boven mijn werktafel, en ook nog eentje naast mijn computer. Want oh wat ga ik hiermee vaak de mist in. We willen allemaal zo graag origineel en bijzonder zijn (ik wel tenminste). Maar dat kan dus niet, want als we het allemaal waren, was het niet meer…afijn, dat heet een paradox (moeilijk woord).

Paul Rand, de man die deze wijze uitspraak deed, is een ontwerper (die nog meer wijze dingen zei) en ik kwam hier een leuk filmpje over hem tegen. 

Maar dit lijkt dus wat de mensch moet doen. Focus je op goed worden, niet op origineel zijn. Want daar is geen beginnen aan met al die leuke vlotte über creatieve en originele mensen in je leven (en op je tijdlijn)

Ben jij liever goed of origineel?


fijne woensdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten