maandag 17 augustus 2015

#Illustratorlife; Dagje Amsterdam




Ik voelde me precies een toerist; ik ging een dagje naar Amsterdam met mijn moeder, want het was de laatste week dat de Matisse expo te zien was in het Stedelijk. En ik dacht dat ik prima wist hoe je van het Centraal station naar het museumplein wandelt. Welnee, ik heb geen google maps nodig, ik heb gevoel voor richting. Opeens stonden we aan de Amstel... We hadden een e-ticket en die moest voor een bepaalde tijd worden ingewisseld, wat een beetje stress opleverde. Enigszins bezweet kwamen we aan bij het museumplein (en namen een paar toeristische foto's. Anne poseert in de kamer van Van Gogh, en mijn moeder wilde per se van Gogh iets in zijn oor fluisteren). Met ons e-ticket mochten we wel in een keer doorlopen, dat was fijn.



Ik had zere voeten van de flinke omweg die we hadden gemaakt (Wat ik natuurlijk niet zei, want het was mìjn -en mijn richtingsgevoel- schuld dat we half Amsterdam gezien hadden opweg naar het museum) en verplaatste me van bankje naar bankje.



Dat nam niet weg dat de expo indrukwekkend was. Ik liet mijn moeder foto's maken van de schilderijen. Beneden was de ontwikkeling van Matisse te zien, zijn werk en werken van kunstenaars die hem beïnvloed hadden. Boven was de cut-out afdeling.

           

Ik vond bovenstaande schilderijen zo tof! Het lijkt een tussenvorm van tekenen en schilderen.

Al maanden verschijnen er af en toe foto's van de cut-out muur op mijn instagram en facebook feed. Alle hippe creatieve mensen die ik volg zijn er schijnbaar geweest. Dus ik kon niet achterblijven.



Ik vroeg of mijn moeder een artistiek-verantwoorde foto van me wilde nemen, maar ze was druk met andere dingen. Toen de audiotour even zweeg kwam het toch nog goed.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten