dinsdag 19 november 2013

CROSSING BORDER // HET IS/WAS ZOVER!


Afgelopen weekend waren Eva en ik op het Crossing Border Festival als de Stalinski’s. Op zaterdag reisden we naar Den Haag en traden we ’s avonds op. Op zondag door naar Antwerpen, om het nog eens over te doen.
Het was een gezellige mengeling van optreden, tekenen, en naar andermans praatje/optreden kijken. We hebben ons geweldig vermaakt en interessante mensen ontmoet en gesproken.
Stiekem was ik van tevoren best zenuwachtig voor Crossing Border. Niet voor het optreden zelf (we werden een kwartier geïnterviewd door Gert Jan Pos, en daarna zouden we op het podium portretten/illustraties maken van de andere stripmakers die geïnterviewd werden), ik was meer zenuwachtig voor wat ik zou gaan vertellen. Ik ben net afgestudeerd, ik doe maar wat. Ik maak strips over mensen die door supermarkten lopen, valt daar wat interessants over te vertellen? Ik heb mijn best gedaan…En eigenlijk ging het best goed.
Okee, nu tijd voor wat foto’s.




foto's (c) Cara Yuan


Deze foto vind ik zo leuk! Op de tweede dag in Antwerpen maakte Gert Jan een groepsportret. Eva, ik, Willem (Bernard Holtrop), Ben Katchor, Jaromir 99 en Jaroslav Rudis. Wat een bont gezelschap, ik voel me vereerd dat ik er tussen mocht staan.

 

En wat maakten we dan eigenlijk? al tekenend op het podium? portretten/impressies van de andere striptekenaars. De originele schilderijen hebben we kado gedaan, die zijn nu dus onderweg naar Frankrijk, Amerika en Tsjechië. Gelukkig hebben we de foto's nog...




(c) foto's Gert Jan Pos


Geen opmerkingen:

Een reactie posten